Virtual reality: de techniek
Vandaag, richt virtual reality (VR) zich nog vooral op het audiovisuele spectrum. Maar tijdens de CES 2018 (Consumer Electronic Show) werd duidelijk dat het daar niet bij blijft: startup Looxid Labs presenteerde er voor het eerst een VR-set die de beweging van de ogen met camera’s volgt, gebruikmakend van EEG (electroencephalogram). Een methode om via sensoren te meten welke delen van de hersenen bij het zien van bepaalde beelden worden gebruikt. Hiermee kan dat wat wordt gepresenteerd – exact worden afgestemd op de kijker, waardoor deze de meest meeslepende visuele ervaring voorgeschoteld krijgt. Hoe? Door het geven van informatie over een object waar de persoon naar kijkt of door het aanbieden van producten waar de klant positief op reageert. Ontwikkelingen die – vooral dankzij haar responsive en natuurlijke karakter – de klant een nieuwe vorm van controle over de ervaring geeft. The future is ours…
De toepassing
Hoewel bovenstaande allemaal geweldig klinkt, blijft de vraag ‘is VR future-proof?, relevant. Mijn antwoord? Jazeker! Want VR laat jou voor het bouwen van een huis al door dat huis heen lopen en bij het boeken van vakanties de bestemming zo presenteren, dat ze tastbaar worden. Hiermee maakt VR mogelijkheden eindeloos en verbeelding onbegrensd. En laat belevenis nu precies zijn waar merken naar streven. Klanten meenemen in het gevoel dat ze willen uitstralen. Juist daarom is VR niet meer weg te denken in de continu veranderende, groeiende digitale markt. Weten hoe wij VR voor jouw merk kunnen inzetten? Wij kijken graag mee!