Macro or micro?

Over hoe je succesvol kunt zijn op social media door het inzetten van influencer marketing.

back to overview read story

Anno 2019 is aan influencer marketing niet meer te ontsnappen. Voor veel grote merken is het dan ook een essentieel onderdeel uit hun marketingstrategie. Hoewel posts met product placements duidelijk zichtbaar zijn, moet ik bekennen dat ook ik regelmatig doorklik om te kijken hoe duur dat leuke topje, die tas of dat armbandje is.

Influencer marketing is dus booming. Tenminste, als je een goede influencer weet te vinden die op juiste wijze preekt en spreekt over jouw merk. Maar pas op, alleen denken in kliks en conversie en daarmee veel volgers, gaat voor influencer marketing niet altijd op. Zo is bijvoorbeeld sprake van een opkomende trend dat merken de dominerende influencers –  mega-influencers met meer dan 100.000 volgers – inruilen voor micro-influencers. Dit zijn influencers met een achterban zo tussen de 5.000 tot 50.000 volgers.

In tegenstelling tot mega-influencers, hebben deze micro-influencers veelal trouwe en betrokken volgers. Dit komt doordat ze actief zijn in een specifieke niche. Een grote voordeel hiervan is dat ze veel minder geld vragen dan de grote namen, die vaak ook nog eens concurrerende producten aanprijzen. Zo bereik je met micro-influencers vaak meer engagement én hogere conversie!

Sounds like Hallelujah?! Dat kan het zijn! Er zijn natuurlijk wel wat randvoorwaarden bij het vinden van de juiste match, maar daar helpen we je graag bij…

contact us

 

back to overview