Employer branding en storytelling; just do it

Met onderscheidende employer branding werknemers binden, boeien en behouden.

back to overview read story

What’s your greatness? 

Nike’s slogan is een sterk voorbeeld van goede storytelling. Slechts drie woorden, waarbij de ‘it’ wordt overgelaten aan je eigen fantasie. De herkenbaarheid en energie van de slogan maakt dat ‘ie blijft hangen. Een krachtig marketinginstrument dat hand in hand gaat met goede arbeidsmarktcommunicatie. En daarmee een effectief middel om (toekomstig) talent te binden, te boeien en te behouden.

In verhaalvorm is het namelijk makkelijker om informatie te verwerken en te onthouden, omdat ons inlevingsvermogen dan actief wordt. Communiceer dus persoonlijk en prikkelend en speel in op emoties. Talent trek je sneller aan als zij zich herkennen in het karakter van de organisatie.

Goede storytelling is gebaseerd op, zoals Nike het noemt, jouw greatness. Dus ga op zoek naar wat jou uniek maakt en handel daarnaar. Geen grootspraak, maar authenticiteit. De magneet om (toekomstig) talent te binden, te boeien en te behouden. Samen de aantrekkingskracht van jouw employer brand vergroten? Just do it!

back to overview