Recruitment without vacancies

Samenwerken als wervingsinstrument voor het opbouwen van een talentpool.

back to overview read story

Fris en getalenteerd… ja, die medewerkers willen we natuurlijk allemaal!

Sinds vier jaar organiseren we bij Saxion de dagbijalmelo. Zoals de naam al verklapt, werken de studenten één dag voor onze klanten én maken zij op een verrassende wijze kennis met slagbijalmelo. Creativiteit, concepting, branding, budget, marketing en een echte pitch… alles in acht uur verpakt. In één dag maken wij op een praktijkgerichte manier kennis met minimaal 30 studenten. Zie het als een soort van speeddate, want aan het einde van de dag weten wij welke studenten wij graag terugzien.

Deze alternatieve aanpak ten opzichte van het traditioneel werven heeft al vier jaar lang geresulteerd in perfecte dates. En dat de liefde blijft, blijkt wel hoe studenten bij ons veranderen in medewerkers en uit de enorme omvang van onze talentpool.

Activiteiten op het gebied van employer branding gaan natuurlijk niet over een nacht ijs. Het vraagt om een langetermijnvisie waarbij een ijzersterke positionering zowel intern als extern essentieel zijn. Maar gelukkig weten wij ook daar alles van. We doen nog veel meer mooie creatieve dingen met resultaat op het gebied van employer branding. Daar vertel ik je graag persoonlijk meer over. 

back to overview