Stukadoorsvak stevig op de kaart gezet.
Ook al heb je stevige Top of Mind positie in de markt, het vinden en vasthouden van goede werknemers lijkt steeds vaker op de grijpmachine op de kermis. Herkenbaar? Je investeert je euro, plaatst je HRM grijper in de meest gunstige positie, hebt misschien nét beet… en dan valt de kandidaat op het laatste moment toch voor een volgende geïnteresseerde. Tip: stop met ad hoc oplossingen en investeer in functionele employer branding.
Zoals Knauf. Samen met vakvereniging NOA wilden zij het stukadoors vak stevig op de kaart zetten bij een zo breed mogelijk publiek. Want heel Holland bouwt, maar heeft onvoldoende stukadoors om de wandjes glad te strijken. Ons antwoord: StucMasters. Een uitgekiende wervingscampagne in de vorm van een wedstrijd, waarin stukadoors met elkaar battelen om de titel ‘StucMaster van het Jaar’. Om ook de jongere doelgroep gericht te bereiken wordt de spannende challenge gepresenteerd door social influencers Bobbie Bodt & Kaj Gorgels.
StucMasters is een interactief videoformat op techniek kanaal NXtv. Via slimme, interactieve mogelijkheden krijgen kijkers direct meer informatie over opleidingen, open dagen en leerbedrijven. Meer exposure, meer aanmeldingen, meer aanbod. Dat bedoelen we met functionele employer branding.
Topstukadoor Jeffrey Verweij smeerde ‘m met de titel StucMaster 2018. En bleek in de media ook een charmante Promomaster voor het vak. Nice, Jeffrey. En dat ons format ook nog eens genomineerd is voor de Marketing Innovatie Award 2018 maakt deze missie toch meer dan geslaagd? Benieuwd wat wij voor jouw employer branding vraagstuk kunnen betekenen?