Relevant zijn kost weinig moeite en levert veel op
Veel bedrijven vertellen simpelweg wat ze doen en wachten vervolgens op een reactie van de klant. In de tijd dat je de enige slager in het dorp was, was dat een prima aanpak: woensdag gehaktdag! Nu maakt de concurrent gehakt van je als je niet oppast.
Omdat harder schreeuwen online niet helpt, moet je slim zijn om de klant naar je toe te lokken. Begin eerst met het analyseren wat jouw speelveld is: wie is je doelgroep, wat zoekt hij, wat is zijn route, welke touchpoints zijn er en in welke fase zit hij. De digitale customer journey dus.
En kijk dan pas naar jezelf. Wat heb je als bedrijf te bieden en te vertellen? De winst zit hem in de overlap. Daar ben je relevant en vertel je een verhaal op zo’n manier dat je je doelgroep in het hart raakt. Natuurlijk verlies je bij het vertellen van je verhaal nooit het doel uit oog: een bestelling in je webshop, een contactmoment of misschien alleen bewustwording.
Vanuit dit inzicht richt je vervolgens je complete funnel in, van bereik middels online marketing, tot de structuur van de website en marketing automation om de bezoeker van je website aan jouw merk te binden. Zo haal jij het maximale uit de online customer journey van je klant en kost het je weinig moeite, omdat je dicht bij jezelf blijft.