Sensory marketing, that makes a lot of sense

Wat kan sensory marketing voor jouw merk betekenen?

back to overview read story

Sensory marketing voor een sterke merkbeleving.

Jouw klant is geïnteresseerd in de kwaliteit die jij biedt én in het gevoel dat jij weet op te roepen. Door in te spelen op zijn zintuigen kun je de ervaring van de consument, en dus ook zijn merkperceptie, positief beïnvloeden. Ook hospitality speelt hierbij een rol, je leest het in het artikel van Elly.

Hoe meer zintuigen je aanspreekt, hoe aantrekkelijker je product en merk wordt. Dit noemen we ook wel Sensory Marketing (Krishna, 2010). Extra interessant: je veroorzaakt hiermee een primaire, onbewuste en daardoor zeer krachtige reactie, die de relatie met je klant versterkt. Wist je bijvoorbeeld dat geur je humeur met 40% verbetert? Scotch & Soda weet het en past dit toe in zijn ‘sensory signature’. Snuffel maar eens bewust als je één van hun winkels binnenloopt.  

Geur is dus belangrijk. Maar ook de look van je logo en hoe de verpakking van je product eruit ziet en aanvoelt. Ook online kun je de beleving van je klant een boost geven en hem zo emotioneel binden aan je merk.  

Voel je ervoor om sensory marketing in te zetten? Dat klinkt ons als muziek in de oren!

contact us

 

back to overview