This is nobody

Een goede branding maakt het verschil tusssen top of flop.

back to overview read story

Ik ben anders

Anders zijn dan de rest. Dat is wat een merk wil. Als het product zelf dit onderscheidend vermogen niet draagt, dan maar in de uiting. Een knallende reclame die verbaast. Een stilistische campagne die intrigeert. Met humor het liefst. Een juiste aanzet om via Top of Mind richting Top of Heart te raken.

Telecombedrijf BEN deed het eind jaren negentig: de ultieme personificering van een merk. Tricky, want het verschil tussen top of flop is hierbij minimaal. Toch lukte het BEN. Subtiel, met schitterend resultaat bovendien… het merk veroverde de markt.

Dan NUON. Ook zij maakte indruk. Met niemand. ‘NIEMAND kijkt naar een televisie die op stand-by staat. NIEMAND geniet de hele nacht van verlichte kantoren of van een verwarming die brandt in verlaten ruimtes. NIEMAND begrijpt dat je snelwegen verlicht die niet in gebruik zijn. NIEMAND houdt van energieverspilling. Toch verspillen we elke dag zo’n 30%. Nuon helpt!’

Durven & doen. Anders zijn dankzij een stevig portie lef. Niemand deed het!

contact us

back to overview