Om het juiste talent te vinden moet talent vooral jou (online) kunnen vinden.
Momenteel staan er in Nederland 220.000 vacatures open. En voor sommige profielen (java developer, software engineer, metselaar en verpleegkundige) is er zelfs schaarste op de arbeidsmarkt. Kortom: er zijn meer vacatures dan kandidaten om de functies mee te vervullen. Hoe zorg je er dan voor dat jouw organisatie die vacaturestrijd wint? Want cijfers (bron: Indeed) tonen wel aan dat 89% van werkend Nederland openstaat voor een nieuwe uitdaging en 71% zelfs meerdere malen per week een vacaturesite bezoekt.
Employer branding is het antwoord. Maar dat gaat verder dan een vacature met functieprofiel plaatsen op je website. Potentiële medewerkers en vooral de nieuwe generatie talenten is meer en meer op zoek naar het verhaal van het bedrijf. Wat is de missie en visie? Wat is de bedrijfsreputatie? Wat is de cultuur? Hoe kijkt het merk naar de toekomst? Natuurlijk moeten in de basis salaris, locatie en flexibele uren goed zijn maar vervolgens draait het vooral om het merkverhaal. Employer branding gaat dan ook vooral over inspirerende online content in de taal die jouw potentiële collega aanspreekt. Wat is vernieuwend in deze functie? Wat ga ik specifiek doen? Welke omgeving kom ik terecht? Waar draag ik aan bij? Met inspirerende online ‘werkenbij’ content zorg je er voor dat talent juist jouw gaat vinden in plaats van andersom. En wij helpen je graag hierbij!