Het creëren van impact. Dat is waarmee bedrijven zich onderscheiden van de rest en waardoor ze zichzelf positioneren als een aantrekkelijk werkgeversmerk. Het liefst op meerdere facetten, maar een enkel facet – waarin een bedrijf uitzonderlijk presteert – blijkt genoeg. Het leveren van een 9+ ervaring dus, te behalen via onder andere een website, event of sollicitatieproces. About impact, iets met Abraham & mosterd.
Mindset
Employer branding gaat over het centraal stellen van medewerkers & talenten en harten winnen. Het persoonlijk maken, toevoegen van het menselijke aspect: in grote én kleine dingen. Een mindset voor de hele organisatie, waarin succes valt of staat met de zwakste schakel. Verder een proces van lange adem en hierdoor slechts vruchtbaar op lange termijn. De meeste organisaties gunnen zich die tijd niet. Alles moet direct, alles moet nu. Zo werkt employer branding niet: a tough nut to crack en daardoor allesbehalve een trucje…
Tevreden werknemers goud waard
Het is dan ook niet onlogisch, dat bedrijven met een positief imago tweemaal zoveel aanmeldingen krijgen als bedrijven met een negatief imago. Gunstige bijvangst is dat zij per saldo veel minder in hun werknemers hoeven te investeren. Deze zijn namelijk honkvast en zetten hun enthousiasme in om hun werkgever te promoten. Dit zogenaamde ambassadeurschap, is een krachtige uitkomst van succesvolle toepassing van employer branding. Meer weten over succesvolle employer branding?