Wij in Almelo betalen ook niet graag te veel

25 maart 2015

De macht van grote zorgverzekeraars reikt steeds verder. Ze hebben de vrije artsenkeuze aan banden gelegd en verhogen jaarlijks de premies, hoewel daar gezien de behaalde winsten geen reden voor is. De eigenwijze Rotterdamse zorgverzekeraar DSW maakt andere keuzes en was ervan overtuigd dat die ook in het nuchtere Twente op sympathie konden rekenen. Eind 2014 werd het label inTwente gelanceerd.

Het aantal verzekeraars dat zich tussen november en overstapdatum 1 januari bij inTwente aanmeldde, oversteeg de verwachtingen. Niet gek gezien het zeer beperkte budget voor marketing en communicatie én de korte tijd waarin mensen moesten worden overtuigd. “Mensen konden tot 1 januari aangeven dat ze wilden overstappen naar een andere zorgverzekeraar, dus we hadden twee maanden de tijd”, vertelt Ronald ter Braak van reclamebureau slagbijalmelo. “Niet veel om een nieuw merk in de markt te zetten.”

Content marketingcampagne

In korte tijd werd er een website gemaakt, een promobus geregeld en een advertentiecampagne gestart: Wij inTwente. “We hebben onder meer straatinterviews gedaan rondom vier thema’s, waaronder de onduidelijkheid over restitutie- of naturapolis en het belang van vrije artsenkeuze. De filmpjes eindigen met ‘Wij inTwente willen één duidelijke polis met één duidelijke premie’ en ‘Wij inTwente vinden vrije artsenkeuze heel vanzelfsprekend’.”

Echt

De polissen van DSW en inTwente zijn inhoudelijk hetzelfde en hoewel inTwente een regionaal label is, geven de polissen uiteraard in heel Nederland toegang tot zorg. Niet om reclame te maken, maar als je bij een van de grote zorgverzekeraars zit, is het de moeite waard om de polissen van DSW eens te bekijken. Echt.