Nieuwe campagne Hans Anders

Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is de grootste van het land? Hans Anders, Pearle, Specsavers, Eyewish Opticiens; aan scherpe aanbiedingen geen gebrek. Waar ga je als bril- of lenzendrager dan naartoe? Tuurlijk, de prijs is een ding. Maar je wilt ook een leuk montuur, wellicht van een merk. En service, ook niet onbelangrijk. Miljoenen Nederlanders weten dat zij voor the whole package bij Hans Anders moeten zijn. Ze zijn er dan ook al jaren vaste klant en geven Hans Anders gemiddeld een dikke 8 als rapportcijfer. Maar de rest van Nederland? Die heeft nog wat te ontdekken. Bijvoorbeeld dat zij bij Hans wél kunnen rekenen op transparante prijzen, goeie aanbiedingen zonder kleine lettertjes en gewoon goede service. In de nieuwe campagne – bedacht door slagbijalmelo en geproduceerd in samenwerking met regisseur Paul Vos en Lukkien – richt ‘s lands grootste opticien zich daarom specifiek op hen: mensen die nu vaak nog nét de verkeerde keuzes maken. En nodeloos veel geld uitgeven terwijl ze Hans Anders dezelfde kwaliteit kunnen krijgen. WAKE-UP CALL! Juist deze mensen moet hoognodig eens de ogen geopend worden.

Nieuwe merkstrategie

Joost Gombert, directeur More: “Bij slagbijalmelo, de creatieve tak van More, werken we al ruim vijf jaar aan de marketing en communicatie voor Hans Anders. Het concrete resultaat van de nieuwe merkstrategie is de pay-off ‘Hans Anders opent je ogen’, een nieuwe visuele identiteit en een campagne waarin Hans Anders op een sympathieke en duidelijke toon vertelt over de relatie met zijn klanten. In plaats van mannelijk, generiek, op grote lijnen en vaak afzetten tegen anderen – zoals Hans’ concurrenten doen – kiest Hans Anders de weg van vrouwelijkheid, van oprechte user stories. Er is veel aandacht voor details en de échte toegevoegde waarde van Hans Anders, die heel bewust uitgaat van zijn eigen kracht.”

Campagne en commercials

Hoe dit er allemaal uit gaat zien? Heel lekker, vinden wij. Veel kleur, frisse fotografie, vrolijke tekstimpulsen. Met – natuurlijk – nog altijd het bekende rode Hans Anders logo. Je ziet het terug in bijvoorbeeld de huis-aan-huisfolders, de 250 winkels en op hansanders.nl. En dan de commercials. We maakten er niet één of twee, maar vijf in één keer. Vijf. Plus een anthem, waarin Hans Anders in gewone taal vertelt hoe zij het anders doen. Een giga-productie. De reeks is vanaf eind augustus te zien op tv. Aan de hand van sympathieke customer stories maken we kennis met verschillende klanten en hun ervaringen met het merk. En dan is daar die frisse Hollandse dame, die in elke commercial terugkeert. Zij is één van de opticiens en letterlijk de verpersoonlijking van het merk Hans Anders. Já, we kunnen er nog veel meer over vertellen. Maar ga het eerst maar eens zien.

Bekijk hier de anthem en de eerste commercial.