Hans Anders kiest voor catchy wervingscampagne

30 september 2015

De zaken gaan goed bij Hans Anders. De tenders voor het leveren van hoorzorg die Achmea (Zilveren Kruis, Interpolis, Centraal Beheer, ProLife en FBTO) en Menzis (Menzis, AnderZorg en Aziva) uitschreven, werden beide gewonnen. Een enorme erkenning voor de uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding van Hans Anders en een kans voor nóg meer groei. Er ontstond wel meteen een pittige uitdaging; hoe werven we in korte tijd 35 audiciens? Kortom, werk aan de winkel!

Een kolfje naar onze hand. Dus stelden we met wat mensen van slagbijalmelo, de vertrouwde marcom-partner van HA, Catchy, specialist in arbeidsmarktcommunicatie en online marketingbureau Adwise vliegensvlug een hands-on team samen dat deze uitdaging enthousiast en van harte aanging.

Doelgroepanalyse en profielschets
We kiezen bij More bij voorkeur niet voor adhocoplossingen, al zijn we niet vies van ‘hit and run’ zo nu en dan. In het wervingsvraagstuk van Hans Anders konden we die twee mooi combineren. Voor ons stond vast dat we het employer brand (werkgeversmerk) van Hans Anders moesten versterken met een zorgvuldig gekozen boodschap. Maar de wervingsvraag was zó urgent dat we tegelijkertijd snel, en bij voorkeur zo’n beetje alle, audiciens van Nederland moesten verleiden om bij Hans Anders te solliciteren. Op basis van een stevig profiel en een ambitieuze mediastrategie ontwikkelden we een slimme en brutale online en offline campagne die de audicien zeker in het hart zou raken en activeren.

Waarde toevoegen met ‘new school’-aanpak
Vroeger – in het tijdperk van de dure pz-advertentie, de niet-transparante tarieven van intermediairs en de postkoets – kostte de werving van een nieuwe collega al gauw 5.000,- tot 10.000,-. Dat waren dan kosten die telkens terug kwamen, bij iedere vacature! Voor ons nu onvoorstelbaar. Want door slim gebruik te maken van de open marktplaats die internet is én tegelijk structureel te investeren in arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, kunnen we nú de juiste mensen werven, maar ook talent voor de toekomst boeien. Twee, drie, vier vliegen in één goed gemikte klap. Over toegevoegde waarde gesproken.

Het resultaat. Een slimme campagne die audiciens de ogen opent
Voor Hans Anders bouwden we een speciale wervingssite voor audiciens, waarop relevante informatie en alle audiciens-vacatures bij Hans Anders staan. Een omgeving die eenvoudig hergebruikt kan worden voor andere wervingsacties. Hoe al die potentiële collega’s daar komen? Via Google Adwords, bijvoorbeeld. En het Display Network van Google. Facebook Advertising zetten we ook in, specifiek getarget op doelgroep. Uiteraard zoeken de medewerkers van Hans Anders ook mee (internal referral), en dat gaat heel eenvoudig met de slimme tools die we ze hebben aangereikt. Tot slot maken we gebruik van enkele vakbladen en -websites die de audicien verleiden om een kijkje te nemen op audiciens.hansanders.nl. En met goed gekozen call to actions, zijn ze daar in een wip.

Blijf ons volgen, over een tijdje meer over de resultaten!

Meer weten over dit artikel? Bel More +31(0)570 63 65 55 of e-mail info@more.nl

adwisearbeidsmarktcommunicatiecatchyemployer brandingfacebookGooglehans andersOnline marketingslagbijalmelowerving