Campagne met ballen

Voetbal is zo’n ding. Maar voor kunststof leidingsystemen geldt het ook: het is vooral de mannelijke soort die er warm van wordt. Een campagne met ballen dus, voor Wavin Nederland.

Als er maar water uit de kraan komt, de douche het doet en de wc je behoefte vlekkeloos in het riool doet verdwijnen. Of je daar nou buis A, B of C voor gebruikt, zal de gemiddelde mens een zorg zijn. Dat is het pakkie-an van de installateur of aannemer. Maar geloof het of niet, die kan er ook kopzorgen van krijgen. Qua kunststof leidingen ís er namelijk nogal wat te kiezen. Met de campagne ‘Pak de leiding’ stuurt Wavin Nederland de vakmannen in de juiste richting.

Eén-twee(-drie)tje
De campagne draait om Wavin Tigris, een systeem voor warm en koud water. Begin 2014 trapten we de eerste (succesvolle) fase af. Fase 2 ging van start tijdens de Installatievakbeurs in september 2015. Hiervoor zetten we een heel nieuwe actie op poten: ‘Pak de leiding. Scoor met Tigris.’ Een actiematige campagne met voetbalprijzen als inzet. De mannen in kwestie (lees: installateurs en aannemers) maakten onder andere via gepersonaliseerde mailings, beursacties en social media kans op voetbalprijzen. En die vielen in de smaak! Opnieuw winst voor Wavin dus. Tijd om te rusten is er niet, want terwijl fase 2 nog maar net op z’n beloop is, zijn wij alweer bezig met de warming-up voor campagnefase 3: ‘Pak de leiding. Ook in de vloer.’

Meer weten over dit artikel? Bel More +31(0)570 63 65 55 of e-mail info@more.nl

brandingcommunicatiecontentmarketingfacebookOnline marketingsocial media